Mooi weer

30 mei 2015

Vandaag is het voor de derde dag op rij mooi zonnig weer. Mijn balkon ligt op het zuidwesten dus daar heb ik 's middags de zon. Donderdag was het te warm om lang buiten te zitten. er wordt ook erg gewaarschuwd voor verbranden. Op deze hoogte moet je erg voorzichtig zijn met de zon en goed smeren.

Donderdag weer vroeg op, er moest bloed geprikt worden tussen kwart voor 7 en 7 uur. En ook nog vernevelen, wat je altijd een kwartier kost. Toch even na half 8 aan het ontbijt.

Om half 10 moest ik een vragenlijst invullen bij het secretariaat. Ze hebben bedacht dat ik een kleine scootmobiel kan rijden ipv elke keer met een rolstoel overal naar toe gebracht te worden. dus mijn eerste ritje is naar het secretariaat. De lijst is zo'n lijst als ik op Dekkerswald ook een paar keer heb ingevuld dus ik ben best snel klaar.

Mevr.Rijssenbeek de longartswil heeft 's middags voor ons groepje haar infopraatje.  Zij legt uit hoe het team is samengesteld en wie verantwoordelijk is voor wat. Ze praat even over de verzekering en over de verdere organisatie die sinds de verhuizing is veranderd mede vanwege de regelingen op zorg in Nederland. Ze wijst ook op het belang van het groepsproces, iedereen in zijn waarde laten is natuurlijk belangrijk. Niet over iemand praten, maar met de ander praten. Dit geldt ook naar het personeel toe. De organisatie zit heel goed in elkaar en het onderlinge contact tussen alle disciplines is erg goed geregeld.

Al het medisch personeel is heel begaan. Ze vinden bijna alles te vermoeiend voor mij en zijn erg bezorgd dat het allemaal zo veel energie kost.

Vrijdag heb ik bij de zorgcoordinator gezegd dat ik waarschijnlijk meer kan en doe dan op grond van mijn longfunktie verwacht wordt.  Ik ben met haar even naar buiten geweest (scootmobiel) Er is een stuk wat tameoijk vlak loopt en daat zijn bankjes, dus het is fijn om toch even naar buiten te kunnen.

Ik mag zaterdag jammergenoeg niet mee naar Davos om boodschappen te doen en zondag ook niet om elders koffie te drinken. Te vermoeiend!!!!! Ze moesten eens weten wat ik allemaal in Wenen heb gedaan!

Vrijdagavond met de hele groep bijelkaar gezeten. Een van de collega patienten gaat dit weekend naar huis. Het is weleens goed om zo bijelkaar te zitten. Bij het eten houdt nog iedereen vast aan z'n vaste tafel, waardoor de groep niet zo goed mengt.

Zaterdag ontbijt op mijn kamer. Ze vinden het toch te vermoeiend voor mij zo vroeg op te moeten om te kunnen ontbijten. Vandaag dus heerlijk rustig aan gedaan.

Verder is deze dag erg rustig. Tijd om te schrijven en te lezen.

Ik zet er ook nog wat foto's bij.

Groetjes uit een zonnig Davos

1. Paul van hal:
    7 juni 2015
    COrrie goed om te lezen dat het goed gaat en dat er goed voor je gezorgd wordt. ben benieuwd hoe het dan gaat als je een stuk rustiger aan doet dan thuis. althans die indruk geef je wel.
    fijn dat het mooi weer is en wat ziet het er mooi uit daar.