Eten

27 mei 2015

We eten in het restaurant van de Zwitserse kliniek waar de afdeling Nederlands Astmacentrum Davos (NAD) aan vast gebouwd is. De oude kliniek, die aan de andere kant van Davos lag (al 117 jaar) is verruild voor een splinternieuwe unit die dus vast zit aan de Zwitserse Hoogtekliniek(ZH). In de nieuwbouw zijn de kamers, huiskamer en de verpleging ondergebracht. Wij maken gebruik van de fitnessruimte en het zwembad van de ZH en ook de spreekkamers van longarts, psycholoog e.d. zit in dat gebouw. De overgang van onze unit en de ZK valt aan de binnenkant bijna niet op.

Over het eten niets dan goeds.Dagelijks dus twee warme maaltijden, waarbij ten alle tijden ook brood gegeten kan worden. Het begint al bij het ontbijt, waarbij de keuze niet onderdoet voor een ontbijtbuffet van een 4 sterren restaurant. De andere maaltijden zijn ook altijd in buffetvorm met altijd salades, 's middags kant en klaar, 's avonds zelf samen te stellen. Daarna 's middags keuze uit een aardappelprodukt of pasta/rijst, uit twee soorten groenten en twee soorten vlees. Heerlijke toetjes en allerlei vers fruit.

Vandaag kennis gemaakt met fysiotherapeut.Het wordt voor mij nog de eerste weken rustig wennen aan de omstandigheden op 1700 meter. De benadering is heel anders dan ik op Dekkerswald heb ervaren. Er wordt o.a. gekeken naar de manier van ademhalen. We gaan in ieder geval nog twee weken rustig aan de omstandigheden op 1700 meter wennen. Het geeft een heel positief gevoel. Het lijk echt of je een heel individueel programma krijgt.

Morgen weer vroeg op. Tussen kwart voor 7 en 7 uur bloedprikken!!!!

1. Lies:
    27 mei 2015
    Hoi Corrie
    Het is fijn om te lezen hoe je daar ontvangen bent en de begeleiding die je krijgt.
    En het eten liegt er ook niet om!
    Spekkie voor je bekkie ha ha.
    Het vroege opstaan is niet helemaal je ding.maar op tijd naar bed helpt natuurlijk wel maar dat deed je al wel.
    Voor nu liefs van je zussie!